A repülésről

Sziasztok!

Először is, ne haragudjatok, hogy eltűntünk egy időre és nem írtunk, csak az elmúlt két hét alatt hazarepültünk egy kicsit a családjainkhoz, így nem jutott idő másra. De már visszatértünk, és folytatjuk tovább, amit elkezdtünk :). Barátaink kérésére egy röpke leírást adnánk magáról a repülésről, hiszen sokan vannak akik még soha nem repültek életükben, és kíváncsiak arra, hogy hogyan zajlik az ilyesmi.

Szép felhők felszállás után, még látszik a szárazföld

Lássuk tehát:

Először is, a repülőtérre érdemes a gép indulása előtt 2 órával kimenni. Ez soknak tűnhet így elsőre, de higgyétek el, szükséges, hiszen soha nem lehet tudni, mennyi időbe telik majd, mire feljutunk a gépünkre. Első dolog, amit meg kell néznünk az az, hogy a gépünk pontosan melyik check-in asztalokhoz tartozik, hiszen ott adhatjuk le a nagy bőröndjeinket. (Ha bőrönd nélkül, csak kézi poggyásszal utazunk, akkor sokkal egyszerűbb dolgunk van, a repülőjegy foglalásakor ajánlott online check-in-t csinálni, így sok időt és sorban állást spórolhatunk meg). Beállunk a sorba, előkészítjük a személy igazolványunkat vagy útlevelünket és beszálló kártyánkat (boarding pass), majd a reptéri dolgozó leméri csomagjainkat, ráragaszt egy kis bilétát, majd a bőrönd "elindul a gépünk csomagtartója felé". (Amennyiben a csomag meghaladja a megengedett limitet, rá kell fizetni, vagy kiszedi valamit a táskából).

Habos felhők
Ezután következhet a biztonsági ellenőrzés, ahová beszállókártyánkat bescannelve juthatunk be. Újabb sorállás, és ha végre ránk kerül a sor, akkor a kézi poggyászunkból kis tálcákba külön kell elhelyeznünk:

Ahhoz hogy a fémjelző kapun átmehessünk, kabátunkat, pulóverünket többnyire le kell venni, sokszor cipőnket is (bakancsot). Amennyiben a kapu nem sípolt be, és táskánkban sem találtak semmi gyanúsat, akkor szerencsénk van, és megúsztuk a dolgot egész egyszerűen. Ha besípoltunk a kapunál, akkor őrök megmotoznak minket, hátha rejtegetünk valami fegyvert vagy akármi mást. Ha a táskánkban van valami, ami nekik nem tetszik, akkor elkobozzák. Ilyen tárgyak lehetnek:

Mielőtt utazunk, érdemes elolvasni a tiltott tárgyak listáját, hogy ne érjen minket meglepetésként az ellenőrzésnél.

Felettünk átsuhanó repülőgép

Ha ezen is átvergődtünk, akkor jutunk el abba a csarnokba, ahol táblákon láthatjuk, hogy a gépünkre pontosan hányas számú kapun keresztül juthatunk fel. Ezekben a csarnokokban többnyire számos boltot, éttermet, kávézót találhatunk, hogy a repülő utasok elüthessék unalmas óráikat-perceiket a repülésig. Érdemes benézni a duty free shop-okba, hiszen ezekben sokszor elcsíphetünk jó dolgokat, parfümöket, alkoholos italokat jó áron. Az itt vásárolt termékeket már fel lehet vinni a gépre (csak tegyétek el a blokkot, elkérhetik). Amint a nagy kijelzőn a járatszámunk mellett kiírják, hogy hanyas kapuhoz (gate) kell menni, nézzünk körbe a terembe, merre kell menni a nekünk kijelölt számú kapuhoz. Majd elmegyünk a megfelelő beszálló kapuhoz, ahol ismét sorban állás következik, majd ismét ellenőrzik személyazonosságunkat a személyink vagy útlevelünk segítségével és megnézik a beszállókártyánkat is.

Már látszik a tenger

És igen! Eljutottunk odáig, hogy feljutunk a gépre, de még egyszer a felszállásnál is a légi utas kísérők is megnézik a beszállókártyánkat, elkerülve bármiféle keveredést. Majd elfoglalhatjuk a nekünk fenntartott helyet a gépen, hátradőlhetünk, megnyugodhatunk, hogy fenn vagyunk, és eljutottunk idáig.

A felszállás előtt, a pilóta köszönti az utasokat, majd a légi utas kísérők egy rövid 5 perc alatt elmutogatják a veszély esetén teendő dolgokat (merre vannak a vészkijáratok, hol lehet megtalálni az oxigén maszkot, vagy mentőmellényt). Majd bekötjük a biztonsági övet, és jöhet a repülés!!! Íme egy kis videó a gép felszállásáról amit a mostani utunkon vettünk fel:

Repülőgép felszállása

A repüléstől szerintünk nem kell félni, semmi olyasmi nem szokott lenni, ami okot adna az aggodalomra. Idáig akárhányszor repültünk, mindig simán mentek a dolgok, nem volt hányinger, vagy veszélyes légörvény vagy turbulencia... Sőt mi több, a látvány mindig felemelő, nagyon jó kinézni a repülőgép ablakain, ilyenkor igazán a felhők felett járhatunk :) . Az is érdekes, hogy akármikor repülünk, mindig van valami új szépség ami a szemünk elé tárul. Különleges felhők vagy az éjszakai fények fentről, átrepülni a tenger felett, látni esetleg egy másik repülőt felettünk átrepülni és csíkot húzni, mind érdekes és változatos képet fest. Szóval nincs mitől tartani :). Sőt, néha olyan érdekes emberekkel is találkozhatunk, mint Jack Sparrow imitátora :D

Jack Sparrow-val

Jack üdvözli a Két Világ Közt olvasóit!