Ayr - tengerparti séta

Sziasztok!!!

Ayr (skótul - ejtsd: "er") egy Glasgow-tól 37 mérföldnyire dél-nyugatra fekvő kis város, amit azért érdemes elsősorban meglátogatni, mert nagyon közkedvelt tengerpartja van. Én kicsit úgy érzem, hogy a skótoknak olyan ez a part, mint nekünk magyaroknak a Balaton; ha jó idő van nyáron, akkor tuti, hogy egyszer a többség ellátogat arrafelé, főleg ha gyerekes családokról van szó. Úgy gondolom, hogy a nyári időszakban egyszer érdemes elmenni ide, ha Skóciában van az ember, hiszen ennek a partnak is meg van a varázsa, még akkor is, ha a víz nem az az átlátszó kristálytiszta kék színű, mint amilyen a mediterrán részeken található meg.

Igazából, mi sajnos nem a "nagy melegben" látogattuk meg a partot, hanem áprilisban, így nem tudtunk fürödni benne, de végülis a puha, homokos part így is élvezhető volt. Egy kis kellemes sétát így is lehet tenni a parton, főleg, hogy óriási kagylókat lehet találni a homokban, ami nekem mindig izgalmas, mint mániákus kagylógyűjtőnek. Lehet látni sirályokat is, és egyéb kisebb tengerparti élőlényeket.

Ayr azért is különlegesnek számít, mert otthont ad a Waverley-nek, a világ utolsó, mai napig müködő, tengerjáró, gőzzel hajtott hajójának, amire lehet jegyet is venni, és hajókázni vele. Ezt a lehetőséget a nyári időszakban lehet leginkább kihasynálni, amikor átlátogathatunk a hajóval akár Arran szigetére is, ami Skócia egyik legszebb szigete. Ha valakit érdekel, hogy milyen lehetőségek vannak a Waverley-t illetően, további információ metalálható ezen a weboldalon: http://www.waverleyexcursions.co.uk/plan-your-trip/scotland/ . Amennyiben nem egy teljes napos programnak szánjuk a tengerpartot (pl ha hővösebb időben látogatunk el ide) akkor tökéletes arra, hogy így indítsuk a napot, és egybekössük további programokkal, hiszen maga Ayr is egy aranyos kis város, tele látnivalókkal, sőt a közelben több nagyobb látványosság is megtalálható, mint pl. a Culzean Castle and Country Park a Robert Burns Museum vagy a Burns Cottage.

Mi biztos vissza fogunk még menni valamikor nyáron, hiszen kedves helynek tűnik, és szeretettel ajánljuk másoknak is. A parthoz közel van bőven parkolóhely és a nyilvános w.c. is ingyenesen hazsnálható, szóval az ott-tartózkodás sem nehézkes. Amennyiben nem kocsival mennénk, a hely megközelíthető busszal vagy akár vonattal is. Akit esetleg nem kötne le a part, az ellátogathat a közeli golfpályára is. Mi egy nagyon kedves magyar házaspárral, a barátainkkal látogattunk el ide, kocsival, így írásban is még egyszer kösznjük nekik a lehetőséget, és a szép kirándulós napot :)

Na hát íme pár képünk a parti sétáról:

És a parti kagylókról és kövekről:

Még ehető kékkagyló héjatis lehet találni ;)

Ezek a kagylók nagyon sok dologra felhasználhatók, amennyiben van egy kis kreativitásunk. A legegyszerűbb dolog, ha veszünk egy tálat, és a szebb darabokat beletesszük, vagy akár egy különlegesebb üveg vázát megtöltünk a sokféle darabbal, törmelékkel is akár. Én jelenleg egy kagylófüggönyt készítek, amiről majd később írok nektek, hogy hogyan kell, ha szeretnétek ti is egyet magatoknak.

Na akkor ennyit Ayr-ről, reméljük mindenki jól van közületek :)